Jeżeli dopiero startujesz z promocją produktów lub usług a nie masz dużego kapitału na promocję – social media to najtańszy sposób by to co oferujesz stało się znane i rozpoznawalne.

Najtańsza, ale nie najmniej angażująca formą promocji, jaką możecie zastosować dla swojego produktu lub usług, są social media. Wybór jest ogromny, wymienię kilka i w bardzo skróconej wersji przybliżę ich specyfikę:

 

  • Facebook – platforma ogólna tradycyjnie postrzegana jako sprzedająca. Przeważnie użytkownicy powyżej 30, ale nie tylko
  • Instagram – bardzo uniwersalny kanał do komunikacji wideo-obrazkowej. Nie postrzegany jako sprzedający, ale to nie znaczy, że nie sprzedaje
  • Tik Tok – czyli świat w wideo – w ogólnym myśleniu kanał dla nastolatków. Pamiętaj, że nastolatkowie, którzy na nim wyrośli mają już 30 lat!
  • X (d. Twitter) – platforma mikroblogowa. Dla produktów i usług sprzedawanych na rynek anglojęzyczny – absolutny must have. Teraz przeżywa sporo zmian i perturbacji, włącznie z wypinaniem automatyzacji, dlatego warto go mieć, ale oprócz tego rozwijać inne kanały.
  • YouTube – kanał postrzegany jako „do oglądania filmów” i z instrukcjami „jak wymienić żarówkę” – dlatego łatwo przegapić jego ogromny potencjał
  • LinkedIn – platforma dla specjalistów, w ogólnym myśleniu nie postrzegana jako social medium, co oczywiście nie jest prawdą
  • Discord – postrzegany jako komunikator dla graczy – już dawno jego funkcja się bardzo rozwinęła
  • Reddit – forum na którym są w dużej mierze obecni jeszcze młodsi użytkownicy niż na TikTokum.  Nie popełnij jednak tego samego błędu myślowego, co w przypadku TikToka

 

W zależności co oferujesz z pewnością natkniesz się na bardziej niszowe social media – jak np. Twitch (dla graczy – ostatnio widziałam, że już ewoluuje w stronę kanału bardziej ogólnego – np. post o cieście z mikrofalówki).

 

 

Kanałów jest dużo więcej – nie zapominaj o tym ,jeżeli w powyższym opisie nie znalazłeś tego, który używasz.

 

Dlaczego właściwie potrzebuję Social Medii
  • Jeżeli dopiero startujesz z promocją produktów lub usług a nie masz dużego kapitału na promocję – social media to najtańszy sposób by to co oferujesz stało się znane i rozpoznawalne
  • Jeżeli nie wiesz czy ktoś w ogóle będzie zainteresowany tym co oferujesz – jest to najszybsza i najłatwiejsza forma testowania
  • Jeżeli chcesz, zwiększyć sprzedaż – prędzej czy później i tak będziesz musiał myśleć o social mediach (nie mówię o firmach, których produkty sprzedają się same) – może więc lepiej zacząć wcześniej? Zbudowanie grupy obserwujących zajmuje sporo czasu, jest to czas dzięki któremu wyprzedzisz konkurencję
Podziel się tym postem

Powiązane Posty

Zapisz się do Newslettera a Twoje kampanie marketingowe będę jeszcze lepsze!